top of page

Általános Szerződési Feltételek

Az ÁSZF célja, tárgya

Jelen ÁSZF-et a Streamnet Zrt., (a továbbiakban Vállalkozó) bocsátja ki, azzal a céllal, hogy a közte és a Megrendelő közötti együttműködés feltételeit egységes formában rögzítse. Jelen ÁSZF tárgya minden olyan ügylet, mely a felek között jelen ÁSZF hatálya alatt jön létre.

Ajánlat, megrendelés, visszaigazolás, a szerződés létrejötte

A Vállalkozó a Megrendelő részére ajánlatot készít és küld, melyben jogosult meghatározni azt is, hogy ajánlatát mennyi ideig tartja fenn. Amennyiben a Vállalkozó ezt megteszi, az ajánlatához a megjelölt határnapig kötve van.

 

A Vállalkozó által használt, vagy a Megrendelő saját formanyomtatványán közölt megrendeléssel a Megrendelő a Vállalkozó ajánlatát elfogadja. A Megrendelő megrendelése a Vállalkozó által kiadott visszaigazolással, a visszaigazolásban hivatkozott számú megrendelésben foglalt tartalommal válik kötelező erejűvé, mellyel a felek között szerződés jön létre. Az ajánlat és a visszaigazolás közötti esetleges eltérés esetén a visszaigazolás az irányadó, melyre a Vállalkozó felhívja a Megrendelő figyelmét. Amennyiben a Megrendelő a Vállalkozó ajánlatához képest módosításokat eszközölt a megrendelésben, a Megrendelő módosításai csak akkor válnak a szerződés részévé, ha azokat a Vállalkozó – a módosítás írásban történő visszaigazolásával – elfogadja. Amennyiben a Vállalkozó a Megrendelő által közölt változtatásokat egészben vagy részben – írásbeli visszajelzésében – visszautasítja és a Megrendelő a visszautasítás megküldését követő három (3) naptári napon belül nem jelzi a Vállalkozó felé írásban, hogy a szerződést így nem kívánja megkötni, úgy a szerződés a Felek között a Vállalkozó által elfogadott tartalommal jön létre.

 

Amennyiben a szerződés létrejöttét követően, de a Vállalkozó teljesítésének megkezdése előtt a Megrendelő bármilyen okból eláll a szerződéstől, köteles a Vállalkozónak a szerződés megszüntetésével okozott kárát – az elállást követő tizenöt (15) napon belül, a Vállalkozó írásbeli felszólítására – megtéríteni.

 

Amennyiben a szerződés létrejöttét követően, de a Vállalkozó teljesítésének megkezdése után a Megrendelő bármilyen okból a szerződést felmondja, köteles a Vállalkozónak a díj arányos részét megfizetni és a szerződés megszüntetésével okozott kárt megtéríteni azzal, hogy a kártalanítás a vállalkozói díjat nem haladhatja meg. A vállalkozói teljesítés megkezdésének minősül az eszközök, berendezések a Megrendelő javára történő megrendelése is a Vállalkozó által.

 

A Megrendelő minden esetben köteles a Vállalkozó által már megrendelt eszközök ellenértékét a Vállalkozó részére kifizetni és az eszközöket a Vállalkozó által megjelölt időpontban és helyszínen átvenni. A Vállalkozó az általa már megrendelt eszközök vételárát a szerződés megszűnését követő öt (5) napon belül jogosult a Megrendelő részére kiszámlázni.

 

A Megrendelő kötelezettségei

A Megrendelő – ide nem értve a kizárólag áru szállítására vonatkozó szerződéseket – az alábbi feltételek biztosítására köteles annak érdekében, hogy a Vállalkozó az általa vállalt kötelezettségek teljesítését meg tudja kezdeni és akadályoztatás nélkül el tudja végezni:

 

  • a szerződés időtartama alatt a Vállalkozó munkavállalói és alvállalkozói részére a munkaterületre való bejutás és a munkaidőben történő folyamatos munkavégzés biztosítása,

  • a telephelyén folytatott munkálatokhoz a helyszínen szükséges általános infrastrukturális feltételek (230 V, klíma/fűtés, ivóvíz, mosdóhasználat), beleértve a liftek munkavégzéshez szükséges rendeltetésszerű használatának díjmentes biztosítása,

  • legkésőbb a Vállalkozó munkájának megkezdése időpontjától a teljesítésének végéig zárható, védett, pormentes helyiség biztosítása a kiszállított eszközök, anyagok és szerszámok helyszíni raktározására,

  • amennyiben saját vagy bérelt parkolóhelyekkel rendelkezik, a munkaterület átadás-átvételét követően a műszaki átadás-átvételi eljárás befejezéséig a Vállalkozó részére megfelelő számú, “B” kategóriás jogosítvánnyal vezethető gépjármű részére ingyenes várakozási lehetőség biztosítása az épületben, vagy annak 100 méteres körzetében,

  • a Vállalkozó által szállított rendszer számára a szükséges kábelezési nyomvonalak, fali elektromos dobozok, padlódobozok, faláttörések, falmegerősítések, álmennyezeti kivágások, gipszkartonos utómunkák, 230 V-os csatlakozó aljzatok és az épület túlfeszültség-védelmének biztosítása, illetve minden más szerződésben deklarált előfeltétel megvalósítása az elfogadott ütemterv szerint,

  • a Vállalkozó által szállított rendszer számára szükséges, működőképes, tesztelt, patch-elt LAN hálózat biztosítása, beleértve a strukturált kábelezési végpontokat és a szükséges LAN switch portokat,

  • a Vállalkozó által beépítendő berendezések működéséhez szükséges környezeti (elő)feltételek (pl. megfelelő páratartalom és hőmérséklet, klíma biztosítása a szerverszobában) biztosítása, különös tekintettel a pormentes környezetre. A környezeti feltételek biztosításának hiánya a jótállás elvesztését okozhatja,

  • a Vállalkozó teljesítése alatt a munkaterületen vagyonvédelmi intézkedések megtétele, a munkaterületen elhelyezett anyagok és eszközök felelős őrzése a Megrendelő saját költségén,

  • a zajjal járó munkavégzés lehetőségének biztosítása az egyeztetett időszakokban és munkaidőben is,

  • A Vállalkozó ajánlatában feltüntetett szolgáltatások az erős és gyengeáram kialakítására, valamint a védőcsövezésre nem vonatkoznak, ezért azt a Megrendelő biztosítja.

 

Amennyiben a Megrendelő nem biztosítja a fent felsorolt előfeltételeket a Vállalkozó részére a helyszíni munkavégzés kezdetére, úgy a Vállalkozó választása szerint jogosult a munkaterület átadás-átvételét megtagadni, vagy a munkaterület átvétele mellett dönteni azzal, hogy ez esetben a Vállalkozó (i) egyrészről a munkaterület nem megfelelősége miatt a megnövekedett költségei ellentételezéseként a nettó kivitelezési díj 30%-ának megfelelő egyszeri átalány-organizációs költség felszámítására jogosult, amelyet jogosult a következően esedékes számlájában érvényesíteni, (ii) másrészről az akadályoztatás időtartamával a Vállalkozó részére rendelkezésére álló teljesítési határidő automatikusan minden további jognyilatkozat nélkül meghosszabbodik.

 

Amennyiben a megrendelés teljesítéséhez a Vállalkozónak a Megrendelőtől további információra van szüksége, a kért információkat a Megrendelő a Vállalkozó írásbeli kérését követő kettő (2) munkanapon belül köteles megadni. A Megrendelő késedelme a teljesítési határidő késedelemmel arányos meghosszabbodását eredményezi.

 

Amennyiben a Megrendelő cégadataiban vagy gazdálkodását érintő jelentősebb tényezőkben változás állna be, a Megrendelő köteles a Vállalkozót arról írásban tájékoztatni.

Árak és Fizetés

A Vállalkozó által az ajánlatban megadott árak minden esetben nettó árak, az Áfa összegét nem tartalmazzák.

 

A Vállalkozó jogosult a számlát a teljesítését igazoló átadás-átvételi jegyzőkönyv alapján kiállítani. A Megrendelő köteles a Vállalkozó által kiállított számlában meghatározott határnapig a számla ellenértékét megfizetni. A Megrendelői fizetés akkor tekintendő teljesítettnek, ha a számlán szereplő teljes összeg a Vállalkozó bankszámláján jóváírásra vagy házipénztárába befizetésre került. A Megrendelő köteles fizetéskor a rendezésre került számla számát a Vállalkozó részére megadni.

 

A Vállalkozó az eszközök, berendezések finanszírozása érdekében részszámlát állít ki, melyre vonatkozóan a Vállalkozó két fizetési opciót kínál a Megrendelő részére. A Megrendelő a megrendelésben nyilatkozhat arról, hogy melyik opciót választja. Amennyiben erről nem nyilatkozik, úgy a Vállalkozó jogosult választani az opciók közül, melyről a megrendelés visszaigazolásában tájékoztatja a Megrendelőt.

’A’ opció: a Vállalkozó a megrendelés visszaigazolásával egyidejűleg előlegbekérőt állít ki, amely a bruttó szerződött ár 50%-ára vonatkozik. A beérkezett előlegről a Vállalkozó a számviteli törvénynek megfelelően előlegszámlát állít ki. A fennmaradó összeget és az előleg elszámolást a Megrendelő felé kiállított végszámla tartalmazza.

’B’ opció: a Vállalkozó az eszközök, berendezések összvételárra vetített 50%-ának beérkezésekor kiállítja az 1. részszámláját, amely az eszközök, berendezések vételárának 50%-ára vonatkozik. A fennmaradó eszközök, berendezések beérkezésekor és a Megrendelőnek történő leszállításakor a Vállalkozó kiállítja a 2. részszámláját, amely az eszközök, berendezések vételárának fennmaradó 50%-ára vonatkozik. Amennyiben a Vállalkozó a termékek beszerzésén és szállításán kívül más szolgáltatást is teljesít (pl. beépítés, telepítés, kivitelezés), a szolgáltatások tekintetében a teljesítés után kiállítja a szolgáltatásra vonatkozó számláját.

 

Az eszközök, berendezések vonatkozásában kiállított számlák (B. opció esetében 1. és 2. ütem) maradéktalan kiegyenlítéséig a leszállított eszközök a Vállalkozó tulajdonát képezik.

Amennyiben a szállítást követő kivitelezési munkálatok a Megrendelő kérésére vagy késedelme miatt nem teljesíthetők az eredeti szerződéses határidőre, a Vállalkozó jogosult a készültségnek megfelelő mértékű részteljesítésre és számlázásra.

 

A Megrendelő késedelembe esik, ha a fizetési határidő lejártáig nem teljesít. A Vállalkozót a számla teljes megfizetéséig a Ptk. 6:155. § (1) bekezdése szerinti késedelmi kamat illeti meg. 30 napot meghaladó késedelem esetén a Vállakozó jogosult a szerződést azonnali hatállyal felmondani.

 

Amennyiben a Megrendelőnek a Vállalkozóval szemben tartozása áll fenn, a Vállalkozó jogosult a Megrendelő kifizetéseit először a korábbi adósságokra – azon belül is először a kamatokra és költségekre – elszámolni. A Megrendelő nem jogosult a Ptk. 6:49. § szerinti beszámításra.

 

Ha az ajánlat közlését követően az MNB által közzétett EUR/HUF középárfolyamra vetített másfél (1,5) százalékot meghaladó árfolyamváltozás következik be a Vállalkozó számlájának kiállítása napjáig, akkor a Vállalkozó jogosult az ajánlatban megadott ár egyoldalú módosítására az árfolyamingadozásnak megfelelő mértékben. A gyártói termékváltás esetére a Vállalkozó fenntartja a jogot a funkcionálisan kompatibilis előd- vagy utódmodell szállítására.

Áru átadás-átvétele, teljesítés

A megrendelt áruk esetén az áru átvételének helye a Vállalkozó visszaigazolásában meghatározott hely. A rendelt áruk átadásáról legkésőbb a szállítási határidő lejártáig a Vállalkozó értesíti a Megrendelőt, a pontos kiszállítási időpontot a Megrendelő és a Vállalkozó képviselője köteles egyeztetni. A Megrendelő köteles az áru átadását a Vállalkozónak az áru beérkezésére vonatkozó értesítését követő legkésőbb nyolc (8) napon belül lehetővé tenni, és legkésőbb az átadás-átvétel időpontjáig írásban közölni a Vállalkozóval az áru átvételére jogosult megbízottja nevét. Amennyiben a Megrendelő a fenti kötelezettségének nem tesz eleget, a Vállalkozó választása szerint (i) jogszerűen teljesít a Megrendelő üzlethelyiségében, telephelyén található alkalmazottnak, (ii) jogosult kötbért felszámítani, amely a késedelmesen átvett áru szerződés szerinti nettó értékének fél (0,5) százaléka naponta. A Vállalkozó jogosult a késedelmi kötbéren túlmenően felmerült kárait a Megrendelővel szemben érvényesíteni.

 

Amennyiben a megrendelt és visszaigazolt árut a visszaigazolásban szereplő határnapig a Vállalkozó neki felróhatóan nem szállítja le a Megrendelő részére, a Vállalkozónak 5 (öt) naptári nap áll rendelkezésére türelmi időként a szállítás pótlására. Amennyiben a Vállalkozó a fenti határidő leteltét követően sem szállít a Megrendelő részére, a Vállalkozó a Megrendelő írásbeli kérésére köteles a késedelem idejére a megrendelt áruval funkcionálisan azonos más terméket biztosítani a Megrendelőnek, ide nem értve azon szerződéseket, melyek esetében az áru (eszköz) beépítésére, installálására is sor kerül.

 

A megrendelt termékek leszállításakor, a leszállításra kerülő tételek átadás-átvételekor a Megrendelő, illetve az általa erre kifejezetten megbízott, meghatalmazott személy az áru átvételét átadás-átvételi jegyzőkönyvben igazolja. Az átadás-átvételi jegyzőkönyv két példányban kerül kiállításra, amelyből egy (1) példány a Megrendelőt, egy (1) példány a Vállalkozót illeti. A jegyzőkönyv hitelesen igazolja, hogy az áru a Megrendelő részére átadásra került és a Vállalkozó jogosult a számlakiállításra. A Megrendelő által észlelt hiányosságokat a Megrendelő a Vállalkozónál az átadás-átvételi jegyzőkönyvben felsorolva jogosult jelezni.

 

Amennyiben a Vállalkozó szerződéses kötelezettsége nem csak áru leszállítására, hanem egyéb szolgáltatásra (telepítés, beállítás stb.) is fennáll, úgy a Vállalkozó készre jelentést küld a Megrendelőnek. Ezt követően három (3) munkanapon belül kerül sor az átadás-átvételi eljárás lefolytatására.

 

Egyéb, a teljesítéssel kapcsolatos rendelkezések:

  • A szerződés létrejöttét követően szükség esetén a Vállalkozó rendszertervet készít, melynek kölcsönös elfogadását követően kezdődik meg a munka egyeztetése, kivitelezése. A felhasznált anyagok, színek minden esetben a Megrendelővel folytatott konzultációt követően kerülnek kialakításra.

  • A Vállalkozó szolgáltatásait munkanapokon (H-P), munkaidőben (9:00 – 17:30-ig) nyújtja, ettől eltérő időpontban a Megrendelő által igényelt munkavégzés esetén ötven (50) százalék díjat, hétvégén és munkaszüneti napokon száz (100) százalékot számít föl az eredetileg megállapodott díj összegén felül.

  • A Vállalkozó az általa szállított rendszerek műszaki funkcionalitását olyan mértékig tudja garantálni, ameddig a rendszerben szereplő berendezések teljesítik a dokumentációjuk szerint megadott funkcionalitásukat. Amennyiben ez nem teljesül, a Vállalkozó kötelezettsége arra terjed ki, hogy mindent elkövessen a gyártónál annak érdekében, hogy valamilyen módon biztosítsa az elvárt funkcionalitást.

 

Vis maior

Egyik fél sem felelős a késedelmes teljesítésért, amelyet vis maior okozott. A vis maior bekövetkezése esetén mindkét fél akkor viseli maga a saját érdekkörében felmerülő kárt, ha az nem minősül biztosítási eseménynek. Felek megállapodnak, hogy a biztosítási eseményként kapott kártérítésből először a Vállalkozó a Megrendelő által még ki nem fizetett teljesítményének ellenértékét kell megtéríteni.

 

Vis maior alatt értendő minden olyan dolog, körülmény, illetve esemény, amelynek oka a felek rendelkezési jogán, érdekkörén kívül esik, előre nem látható, elkerülhetetlen és amely megakadályozza az érdekelt felet a szerződéses kötelezettségeinek teljesítésében.

 

Vis maior bekövetkezése esetén az erre hivatkozó fél köteles a másik felet írásban is értesíteni és egyidejűleg javaslatot tenni a vis maior folytán bekövetkező veszteségek elkerülése, illetve minimumra csökkentése érdekében. A felek nem tekintik vis maiornak bármely fél átalakulását, felszámolását, megszűnését, fizetésképtelenségét.

Jótállás, szavatosság

A Vállalkozó a jelen ÁSZF-ben érintett áruk, termékek, szolgáltatások tekintetében az átadás-átvételtől számított egy (1) év jótállást vállal, kivéve, ha a Vállalkozó ajánlatában ettől eltérő jótállási időtartam került megjelölésre.

Referencia

A jelen ÁSZF hatálya alatt létrejött szerződésre, illetve a Megrendelővel kapcsolatos együttműködésre, a szerződés alapján elkészített műre a Vállalkozó – a Megrendelő kifejezett és további írásbeli hozzájárulásának beszerzése nélkül – jogosult referenciaként hivatkozni, amennyiben harmadik személy pályáztatás, ajánlatadás, közbeszerzési eljárás vagy szerződéskötésre irányuló tárgyalások során ezt kifejezetten kéri tőle, vagy a Vállalkozó a bemutatkozó anyagában ezt fel kívánja tüntetni.

 

A Megrendelő az ÁSZF elfogadásával hozzájárul ahhoz, hogy a Vállalkozó az elkészített műről, annak elkészítése során, illetve annak elkészültekor fénykép és/vagy videofelvételt készítsen annak érdekében, hogy azt referenciaként felhasználhassa.

A referenciaként való hivatkozás keretében a Vállalkozó jogosult a Megrendelő és közte létrejött szerződés létét és a szerződés tárgyát (a szerződés tárgyát képező áru, illetve szolgáltatás mennyiségének megjelölésével) közölni, az elkészült műről készített fénykép és/vagy videofelvételt bemutatni a referenciát kérő harmadik személynek, illetve mindezeket, mint referenciát a honlapján és/vagy bármilyen formátumú bemutatkozó anyagában feltüntetni.

 

A Megrendelő a referencia vonatkozásában adott hozzájárulást nem vonhatja vissza, ide nem értve azt az esetet, ha a Megrendelő a szerződéstől a Vállalkozó súlyos szerződésszegése miatt azonnali hatállyal elállt.

Az ÁSZF hatálya

Jelen ÁSZF-et a Vállalkozó 2025.01.01-vel kezdődő hatállyal bocsátja ki, melyet a honlapján (www.streamnet.hu) mindenki számára elérhetővé tesz.

 

A Megrendelő számára az ÁSZF az azt elfogadó nyilatkozatával lép őt is kötelező érvénnyel hatályba, azaz a megrendelése aláírásával elismeri, hogy jelen szerződési feltételeket megismerte, megértette, azokat elfogadta és kötelezettséget vállal azok betartására.

 

A Vállalkozó jogosult az ÁSZF-et bármikor visszavonni, módosítani, illetve helyette új ÁSZF-et kibocsátani, erről azonban köteles a Megrendelőt az új ÁSZF megküldésével írásban értesíteni. A visszavonás, módosítás Megrendelővel történt közlését megelőzően a Megrendelő által már leadott megrendelésekre, azok teljesítésére és szállítására jelen ÁSZF marad hatályban.

 

Budapest, 2025. január 1.

 

Streamnet Zrt.

bottom of page